torstai 2. heinäkuuta 2009

i want loads of clothes and fuckloads of diamonds

Aivot ovat tänään olleet sulaa mössöä, joten ei ole ollut fiksua tuhlata aivokapasiteettia mihinkään muuhun, kuin dataamiseen. Mä olen tänään kaiken tämän tylsyyden keskellä inspiroitunut kovasti poptaiteesta. Olen jo kauan pitänyt Andy Warholista, mutta tänään tutustuin art.comin kautta esimerkiksi Roy Lichtensteinin. Olen nähnyt Lichtensteinin töitä ennenkin, en vain ole koskaan ajatellut asiaa sen tarkemmin. Mielestäni nämä kolme:

Girl with hair ribbon,

Image and video hosting by TinyPic

Spray

Image and video hosting by TinyPic

ja Kiss V

Image and video hosting by TinyPic

kuvaavat varmasti hyvin Lichtensteinin muitakin töitä, ja varmasti monikin huomaa nähneensä ainakin samantyylisiä töitä elämänsä aikana.
Tunnen olevani hyvin noob taiteen ihailija, kun lempitaiteilijoitani ovat kautta aikojen olleet Andy Warholin lisäksi Leonardo Da Vinci, jonka jokainen elävä - ja kuollut tietää, sekä Victoria Francés, joka on myöskin hyvin tunnettu, tosin pienemmissä piireissä. Kaikki ovat varmasti nähneet Francéksen töistä tehtyä oheissälää, sitä nimittäin roikkuu myynnissä jopa Makuunissa pinssien muodossa. Mulla on yksi Francéksen työstä tehty seinälippu seinälläni, mutta haluaisin töitä kunnollisina printteinä seinälleni.
Tässä muutama suosikkityöni:

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Viimeisin mulla on seinälläni.
Ja vielä itse taiteilija, kuva on vaan niin hieno, että on pakko laittaa se.

Image and video hosting by TinyPic

Aiheesta kukkaruukkuun, Turbo oli tänään leikkauksessa. Sen takapuolesta leikattiin pois patti, joka on ollut siinä jo hyvän aikaa. Syytä huoleen ei kuitenkaan onneksi ollut, patti oli kuulemma hyvänlaatuinen, ja sellaiset ovat aivan tavallisia kastroimattomilla koirilla. Helpotuksen huokaus.

Jos eilen oli emomusiikkipäivä, niin tänään on ollut naislaulajapopituspäivä. Olen kuunnellut lähinnä Kate Nashia, Lily Allenia ja Katy Perryä koko päivän. Joskus pelkään itsekin musiikkimakuani, mutta olen päättänyt olla häpeämättä sitä, muistan kuinka kahlitulta musta tuntui, kun olin niin true metallisti, etten voinut kuunnella muuta kuin black metalia ja muuta örinäheviä. Voi niitä aikoja.

Jee, huomenna Sannalla on vapaapäivä, joten se tarkoittaa hengaamista, valokuvausta, kirppiksellä käyntiä (Näin viime käynnillä siellä yhden ihanan laukun, mutta se maksoi 15€ (!!!), niin en ostanut sitä. Kirppislaukuksi liian kallis, vaikka siinä olikin laput tallella. Nyt kuitenkin päätin, että haluan sen kuitenkin.) ja luultavasti biitsille menoa.

Au revoir~

PS: Perskele kun pitäisi alkaa lukea englannin kirjoituksiin, ei inspaa sitten yhtään. Pitäisi ostaa abikurssin kirja, että voisi kerrata, muttakun argh! Kesä on vasta puolessa, mutta kohta on jo elokuu ja koulu alkaa ja kaikkea. Okei, täytän syyskuussa 18, joten se on kivaa, mutta tuo, että kirjoitukset pukkaavat päälle ei ole kovin piristävää. Ainiin, ja pitäisi kai sinne autokouluunkin mennä kohtapuoliin. Nyt vihdoinkin, kun mun olisi järkeä mennä sinne, eletään köyhyysrajan alapuolella (ja kyllä liioittelen usein, älkää repikö hiuksianne irti).

Ei kommentteja: